Hurmmmm.. it happen again!!! And i hope this would be the last time .. aku dah malas.. nak layan menda2 cenggini... malas giler...
soooooo 90's...
soooooooooo yesterday....
sooooooooo hi school thingy....
Dulu.. pernah jugak... aku tulis entri kat blog aku yg dulu-dulu.. pun ader org terasa hati.
Naper nak terasa hati? Kompom de buat salah kan...
So ari nih aku nak citer pasal status aku 2 malam lepas kat FB aku..
Selama nih aku berkawan.. ikhlas ye.. IKHLAS.. aku layan ko pun ikhlas...
aku nih kalau marah kejap jer.. aku marah lepas tuh sejam ok.. & bila aku ckp aku maafkan.. MEANING aku maafkan.. aku tak simpan dendam or wat so ever... so kalau ORG ITU kawan aku.. dier bebetul kenal perangai aku.. malang nyer dier hanya KENALAN aku jer..
Aku pelik laaa.. kalau aku upload status aku.. baru jer nak maki sikit... wahhhh memcm laa org lain berkata2.. tapi klu kaum kerabat derang.. menci org itu.. menci org ini.. aiiii sokong pula....
Pelik bin ajaib tapi itu lah realiti.. setiap ape yg aku buat.. kompom salah di mata mereka...
wei aku wat ape ngan korg????
tak de kena mengena pun sebenarnyer... itu cuma lah episode 4/5/6 tahun dulu??????
(itu pun sebenarnyer tak de kena mengena ngan korg jugak..tu citer aku ngan ex aku jek)
Aku dah kawen.. dah ade anak dah.. but masih... haiishh tak tau nak cakap...
Sebenarnyer...
Status aku 2 malam lepas .. adalah untuk .. sorg model.. yg juga seorg kenalan... yg mulut nyer utk kali ke-2 meminta2 utk di ajar atas kekurangan ajar nyer terhadap kakak aku...
So status aku .. yg 'menampakkan' aku berkata aku bijak/hebat.. adalah semata-mata membalas status dier.. BUKAN BERMAKSUD AKU NIH 'UP' KAN DIRI AKU NAK KATA AKU PANDAI NAK MAMPOS....
no dear... itu lah.. len kali aku cakap .. bagi lah salam... baru lah jump itu conclusion... apa daaaaa
bukan aku berlagak..
kalau tak tau citer ..diam.. klu nak tau sgt.. baca... jer cukup...
Status aku malam itu adalah kesinambungan dari status kakak + abg ipar aku.. which is i think u r not link to any of them..so fhm???u dont know the whole story...so plis shut up..
Anyway .. aku tak kisah laa. ko nak block aku ke aper... memula aku pun tak perasan... lepas tertgk dari profile hubby aku baru lah tahu.. hehehehhe.. so funny wei!
Actually i should have done what my BEST FREN have been advising me.. is to remove all of you guys from my loop.. bukan tak mo berkawan.. its better.. adri mengeruhkan keadaan.. so it seems.. it was too late. & it happen again for the 2nd time..
Im sick of this... aku tau laa kan.. aku bukannyer baik pun... plus aper2 lah yg korg suka sgt ngata pasal aku... aku tahu ok..bukan aku tak tau.. all this while i kept my mouth shut.. & i will still keep it in my heart.. tak guna aku nak bertekak ngan org mcm korg pun.. buat tambah dosa memasing... anyway .. im sorry klu ko/korg terasa/tersinggung/ meluat tgk aper aku upload... jgn risau.. aku pun terus block korg.. so tak yah la ye korg nak sakit2 hati lagi ye? idak gitu?
I got a lot of others things to concern.. hidup aku bukan aje di alam cyber nih.. byk lagi menda2 aku nak buat... tak de masa nyer aku nak menyelongkar private life org lain...
& plis jgn bercakap pasal BEST FREN ? SAHABAT SEJATI if you dont know the meaning...what they are meant to me..
but im sorry.. of course you are not in my list.. but u should be happy u r in some one else's list :)
( ouh i think i should write an entry of this :)
Lagi sekali aku nak cakap.... status aku tuh .. bukan lah nak menunjukkan aku hebat/ cerdik / pandai... ia adalah semata-mata utk si model itu.. as a warning.. stop ganggu hidup family adek-bradek aku...
Aku tahu asal usul aku.. aku igt setiap apa yg arwah abah & mama aku ajar... aku bukan lupa daratan... dan aku juga tetap manusia biasa yg tak lari dari kesilapan...meunuduh aku sebarangan adalah satu yg tidak adil...
have u heard of a saying says ' dont judge a book from its cover'
Sesungguhnya kesilapan aku adalah dari aku sendri all the perfectness is from Allah SWT..
pS : aman sey skrg aku rasa... :P
fb ni selalu je buat orang gado2. tapi salah orang tu gak. macam dulu terbaca status kak aeyda, tak suke baca benda2 negatif. memang ada godaan nak post benda2 nak kenakan orang lain. but for what kan? berbalas2 tu semua? kadang2 nak kenakan orang, tapi sendiri pkla kalau ada buat silap, memang akan terasa.
ReplyDeletebut memang bagus, buang orang dalam lingkungan kita. yang jadi sampah sarap tu. menyemak mata je baca komen diorang. kalau tak tahan sangat and takmo buang takot gado, hide je. takda la sakit ati kan.
hahah itu lah nawal... ive been doing that... tapi ader gak org tak makan sama.. actually sebelum nih mmg akak hide derang pun.. malas laah nak block2 nih..tapi.. i guess selepas nasihat dari semua my loved ones.. buang jer laa.. tak de makne pun.. huhuuhuhu
ReplyDeleteFB nih ..buruk nyer ley wat org salah sangka & gado.. baik nyer is.. true colors ..revealed.. btol tak?
setuju. true colours revealed. kadang2 buat paranoid pon ada, macam ada propaganda yahudi nak gado2kan umat islam. ahahhaa. dah banyak dah gado kan pasal fb ni. terfikir nak buang pon ada, tapi amik yang baikla, buang yang keruh yuk!
ReplyDeletememang laa. kan.. as a result.. i deleted + block all of them... malas.. laa gadoh lagi teruk kan.. say wat say u ..we put a fullstop there... kan?kan?kan?
ReplyDelete