Wednesday, February 23, 2011

Al - fatihah...

Baru jer ari tuh aku blog pasal arwah abah aku..
Semlm aku terima lagi satu berita sedih.. masuk yg ni,
2 of my unties just passed away.

1 untie from my dad's side, passed away last weekend sebab kencing manis.
Last nite, my mom's sister in law passed away after 15 years fighting with breast cancer.

She was very strong till the end..dah potong dua - dua belah pun, sumtimes bila time die tak ade kimo session, die sgt energetic.

She likes driving fast around town in her car. Pegi curve jalan - jalan. Pernah at one time, dalam seminggu 3 hari cuti kimo 4 hari masuk kerja. She is a very good lawyer in a well known oil & gas company. She was an inspiration.....
Aku kadang - kadang sakit sikit pun dah panic. Semput sikit dah takut. Lemah semangat abes.
So imagine, macam mana perasaan org yang tau dier kene kanser, tumor & other critical illness.

Bukan senang nak cari semangat. Ade yg kawan untie aku ni sangat baik hati, share dengan kami kisah dier penghidap brain tumor. Die salah sorg kawan baik arwah. She admit dier pernah 3 kali cuba nak bunuh diri sebab frust sgt.

Tapi Allah syg kan die. Allah bukan kan hati, turun kan hidayah utk dier. Alhamdulillah, dulu sakit teruk, putus semangat utk hidup sampai lumpuh separuh badan, tadi aku tgk die steady jer n she was the one yg kelam kabut uruskan arwah. Aku envy gile org macam ni..


Al - Fatihah.....

So kite ni, yg Allah masih bagi sihat tubuh badan, selesema sikit- sikit, aper yg kite dah lakukan yg terbaik untuk bekalan akan datang? Aku bukan nyer nak ceramah macam ustazah, aku pun byk gile kekurangan.

Just sejak- sejak akhir ni rasa dah berumur sgt. Tahun depan aku hit the 3 series dah.huhuhhu.. banyak persoalan aku tanyer diri aku sendri. Skrg aku rasa, tak cukup masa sgt tapi setan masih berjaya dlm misinya utk menjauhkan diri aku dengan pencipta aku.

tapi kite doa & usaha byk2 sesama ok! Nanti kite diskus lagi sesama.Sharing ngan korang ape yg bermain dlm kepala aku nih..

Aku sebenarnye tak de niat nak buat entry sesedih. I got comments, phone calls & msgs ckp derang nak nangis baca previous entry. Im sorry ok! Tak sangka plak ramai yg membacanyer :)
Dah-dah jgn emosi ok.

Lepas nih aku ade berita gembira nak share ngan korang.. ape-ape pun kasi aku lepas presentation aku esok ngan menteri & desa park city.... aku rasa nak pengsan sekarang. Job melambak- lambak

Nak sambung wat keje!

Babai!

2 comments:

  1. emosi laa yang sebab ur entry very catchy.i myself wonder how am i gonna face it when it comes.T_T..u know..last 2 days i dreamt of my late maklong..she looked younger n healthy..but she can't hear me in my dream she just sit n smile at me.ironically my wedding day was also her birthday...so,let us pray a lot for them and for the people that we love..banzai!

    ReplyDelete
  2. rilex laaa babe.. nanti i cite ape jadi lepas i tulis post ni..scarryyyy!!!

    ReplyDelete